21 d’abr. 2009

Amor y preservativo. El condón (1)



Aún no he tenido oportunidad de ver el primer capítulo de la tercera temporada de Física o Química (Antena 3) pero la primera y la segunda temporada nos dejaron algunas perlas dignas de mención. El personaje de Gorka se lleva la palma calentando motores en plena clase de Literatura, cuando una profesora nueva en el centro comenta las relaciones sexuales en La Celestina:

"Aún no ha nacido tía en el mundo que me obligue a plastificármela. Y si no le gusta, ¡pues agua!" (“Sólo es sexo”, Física o Química 1x2)

Más tarde, cuando empieza a salir con Ruth (y asistimos a su primera relación coital), nos regalan un diálogo que no tiene desperdicio:

Ruth - ¡Póntelo! (refiriéndose al condón)
Gorka - Pero que no, que da igual, que además yo siempre acabo fuera…
Ruth - Es que yo así…, a pelo… solo lo hago con mis novios, sabes; eso sí…, llego hasta donde quieran.
Gorka - ¿Quieres salir conmigo?
Ruth - ¡Vale! Oye, una cosa, ¿tú no tenías un piercing en la polla?
Gorka - ¡No!, hace lo menos un año que me lo quité, ¿por qué?
Ruth - Ya…, vamos… ¿que tú no eres…? (Ruth está preocupada porque ha estado chateando con un chico del instituto al que no le ha visto la cara, solamente el cuerpo y el pene con piercing, y teme que pueda tratarse de Gorka)
Gorka - ¿Yo no qué, tía? Si seguimos así, de cháchara, se me baja. ¿Empezamos o qué?
Ruth - ¡Sí, perdona!
(“Daños Colaterales” Física o Química, 1x3)

¿Qué está pasando en su “primera vez” para que Gorka convenza a Ruth de no usar el preservativo y ella acceda?
¿Falta de información? ¡No creo!; seguro que los dos saben que con la "marcha atrás" se exponen a un embarazo.
En el capítulo anterior, también Paula y Cabano nos regalaban un suculento diálogo con elementos parecidos al de Gorka y Ruth.
Pongo en antecedentes a quienes no sepan nada de la serie: a Paula le gusta Cabano, están en una fiesta que ha montado él en su casa (una fiesta Pet, de petting, dónde la consigna es hacerlo todo menos la penetración), y Paula se ha marcado un bailecito morboso con su amiga Cova para que Cabano, uno de los chicos más solicitado del instituto, se fije en ella. La escena muestra cuando están enrollándose:

Cabano - Joder tía, que subidón con las pastis, ¿eh?
Paula - Sí…
Cabano - Te estás portando de puta madre ¿Me la comes un rato?
Paula - ¿Tienes preservativos?
Cabano - ¿Para esto?, ¡tú flipas!; ¿qué quieres, comer goma?
Paula - Es que… no sé…
Cabano - Joder tía, con lo enrollada que parecías con Cova. ¡Dime que no estoy perdiendo el tiempo contigo! ¡Venga!
Paula - Pero… ¿yo te gusto?
Cabano - ¡Mucho!

(“Sólo es sexo”, Física o Química 1x2)
Apunto algunas ideas y seguiré en otro post:
¿Verdadero o falso?
- El amor es el mejor de los anticonceptivos: como los novios quieren mucho a sus novias, no las dejan embarazadas, aún con la marcha atrás.
- Las novias deben tener muy en cuenta los problemas de erección de los novios, y dejar en segundo término sus preocupaciones. Ellos, pobrecitos, lo pasan muy mal si no se les levanta.
- Las chicas pierden el derecho a negociar (a decir que no a alguna práctica que no les apetece) cuando ya se ha llegado a determinado punto; y los chicos creen que tienen el derecho a presionar en todo momento y lugar, porque cuando una chica dice que no es que quiere que insistan.
- Los chicos están muy presionados para rendir: piensan que su masculinidad y su valor dependen de sus erecciones; les gusta y creen, además, que deben llevar la iniciativa.
- Los chicos llevan muy mal que les dejen "a medias". Existen palabras vulgares para designar a las chicas que excitan y "provocan" a los chicos. En cambio, ninguna palabra designa a los chicos que dejan a medias a las chicas. ¿Por qué será? ¿No se quedan ellas a medias? ¿O no importa que no lleguen al orgasmo porque lo que las alimenta es el amor?
- Las chicas fingen que se lo pasan bien, incluso los orgasmos, porque no quieren que sus chicos se sientan mal; mienten y se sacrifican porque les quieren (y lo que se hace por amor no es un sacrificio). Además, no quieren admitir -y por tanto reconocer- y no avergonzarse de que tienen deseos, a menudo alternativos al coito y a lo que "se supone" que da placer.
En fin, seguiremos...

12 comentaris:

alvaro ha dit...

io pense que es veritat la mojoria del xics sempre les dona igual si la chica li agrada o no fer lo q ell vol la xica tindria que dir no.

Anònim ha dit...

oLaa,somos Aroa,Maria y Diana!

la nostra opinio es:qee les xiques intenten qe els xics sho pasen be el el coit estan mes precupades de ells qe de pensar per els dos y qe lis agraden als dos y qe le xics nomes pensen en corrersee y a tu si tas corregut be y sino tambe...les xiques el que tenen qe fer es saber dir qe no que importa el plaer del dos.

Adrian.S. ha dit...

La meua opini es que el xics sols pensen en el seu paer i no en el de la dona .

Anònim ha dit...

Ruth:
hola, jo pense que el diàleg de Ruth y Gorka està malament perquè Gorka le està presionnt a fer el coit rapidament...i lo de no possarse condó està malament peroquè pot tinre moltes enfermetats i un embaràs.
També pense que les xiques se sacrifiqun molt perquè els xics tinguen pler i la veritat no és asi. Tenen que tindre els dos el plaer y no una persona.

Anònim ha dit...

M.T.S.
Jo pense que en el sexe el dos han de decidir el que volen fer i tambe pense que les xiques es sacrifiquen massa perque les seues parelles estiguen a gust i aixo no em pareix be perque a les xiques les importa mes que disfruten les seues parelles que elles mismes i han dáprendre a dir que ''no''

kriistiian ha dit...

yo pense que el xics pensen per ells , també tendrien que pensar mes en la xica , on en el dos.

Anònim ha dit...

tots els xics són iguals?

B. ha dit...

tots els xics són iguals?
jajajajaja És una molt bona pregunta que jo també em faig, i realment, jo vull pensar que no, que no tots són iguals. Però ens ho posen difícil actuant com actuen (la gran majoria, anem a ser bones).
Crec que va relacionat un poc amb l'edat que es tinga i els ambients. No actuarà igual un xic de 18 anys, que un de 15 (inclús dels 17 als 18 hi ha diferència), i tampoc actuarà igual un xic que està a soles amb una xica, que si està amb els seus amics...
Jo tinc altra pregunta, que pense que ja l'he plantejada, però, i per què a nosaltres ens agraden més els "xics malotes"? Som unes faves jajaja. Mireu Ruth, ella està amb el xic malo de la sèrie, i ho passa realment mal, però ahí està ella...

un beset.
(:

Xarly ha dit...

el text és molt interessant ja que ens informa sobre la sexualitat a l'àmbit juvenil. Ens creguem que sóm matjors i que tenim l'edat per a fer el que volem i no reparem en pensar les conceqüències com l'embaràs, el plaer de la dona... Però també hi ha que dir que no tots el xics ni totes les xiques són iguals i que yo vull (com molts de nosaltres) passar-ho bé a l'acte sexual.

Xarly ha dit...

també voldria afegir que tots sóm lliures de parlar del sexe i quan algú diu que es masturva o es fa dits no l'hem de classificar com un eixit o marginar-li a un racó, sino tractar-ho com uno més o en tot cas dir-li que a vore quan s'estrena. Jo abans em feia manoletes tots els dies; no podia dormir bé sense la feïna diaria. Ara he madurat i me les fan molt bé. A ella també li agrada i lo passem de por.

Rosa Sanchis ha dit...

Hola Xarly, estic d'acord amb tu que masturbar-se està molt bé i que no hem de criticar a qui ho faça (siga home o dona).

No estic d'acord en la teua maduresa. Crec que no és de ser massa madur presumir de les masturbaciones que la teua xica et puga fer, ni tampoc pensar que és haver madurat passar de masturbar-te a que et masturben.

L'autoerotisme és una pràctica que duen a terme tant les persones madures com les immadures. És una pràctica plaent i punt, i molta gent la practica independentment que tinga o no parella, que siga gran o menuda o que siga madura o immadura.

cristian campoamor ha dit...

Jo pense que el que fan no està gens bé, perquè Gorka li pressiona molt a l'hora de dir-li que parlant se li baixava i clar a Ruth no li queda una altra que seguir endavant.

Tampoc em pareix bé quan Ruth li diu que es pose el condó i ell no vol i ella tan sols de dir-li que sent nóvios el fa sense condó. Ell diu que ho són i es disposen a fer-ho sense protecció.

En resum, jo pense que assoles per ser nóvios no han de deixar d'utilitzar el preservatiu perquè a part de deixar-la embarassada pot haver malalties.