11 de set. 2009

¿Hombres objeto? ¿Nuevos hombres? ¿Nuevas sexualidades?


Publicidad de la marca de zapatos y bolsos Brian Atwood (abril 09)



14 comentaris:

Anònim ha dit...

no se si le pongo mucha imaginacion pero me parecen un poco gays los chicos. abiertos de piernas, chupando el tacón... no sé... también un poco masoquista la de la derecha. Y la pregunta de si son hombres objeto, pues un poco si. Los bolsos y los zapatos son para mujeres, no? es como los anuncios que pusiste de gallumbos para hombres, pero llenos de mujeres.

Rosa Sanchis ha dit...

Aquí un ejemplo de lo que tiene que ser un hombre de verdad para Burguer King (campaña del 06). Así podemos comparar:
http://www.youtube.com/watch?v=QpIL-Gz2zVk

Anònim ha dit...

Yo no creo que estos hombres parezcan un poco gays, creo que estos anuncios muestran una realidad, y creo que esa realidad es que una parte de las nuevas generaciones está cambiando su forma de ver la sexualidad, eso si, solo una parte. Pienso que los hombres que disfrutan de esta forma el sexo (siendo un poco pasivos, que no tiene nada de malo) no piensan que tengan que ser unos machotes en esto del sexo, sino que es cosa de dos. Y este juego de pasividad, siempre que no se falte el RESPETO, es una nueva forma que tienen los hombres de disfrutar del sexo. Y quiero recalcar lo de que no se falte el respeto, y lo digo porque me parecen BURRADAS lo que podemos ver hoy en dia en las películas/videos/fotografias pornográficas, donde el hombre (es este juego de pasividad de la mujer) se atreve a cogerle del cuello, a pegarle, a obligarle a hacer ciertas cosas. Pienso que siempre que sea desde el RESPETO, los juegos en la sexualidad puedes ser infinitos, y algunos muy imaginativos.

Anònim ha dit...

a mi, la veritat, m'agrada l'anunci, m crida l'atenció que els homes es presentin d'una manera tan de sexe oral, no com per anar a penetrar a la noia, si no com si anesin a llepar.

Rosa Sanchis ha dit...

También a mí me parecen bellas las imágenes de estos hombres, y rompedoras sus posturas “pasivas” (sin serlo, pues nada tiene de pasivo el sexo oral o ser penetrado, a no ser el protagonismo que quiere darse a la parte "activa"). En realidad se trata más bien de nuestra interpretación. Resulta curioso observar que se utilice como insulto: ¡Que te den por el culo! ¡Que te follen! seguramente a causa del significado negativo atribuido al hecho de ser el que recibe. J.V. Marqués decía que si en vez del término “penetrar” (y todas sus variantes más o menos vulgares) usáramos “succionar”, le estaríamos dando protagonismo a la parte “pasiva”.
Aún son pocos los varones que se animan a dejarse llevar, que se quitan la coraza de activos conquistadores y dejan de vivir las relaciones sexuales como una batalla; pero poco a poco se va haciendo vía. Y bueno es que los que están cambiando, les digan al resto que sin armadura se va más ligero y se respira mejor…

Rosa Sanchis ha dit...

Respecto al masoquismo que comentaba Anónimo, hay realmente un gran desconocimiento. En el BDSM (acrónimo de Bondage, Dominación/sumisión y Sadismo/masoquismo), se escenifican (se juega con las) relaciones de poder; pero se trata de experiencias pactadas de antemano en las que l@s participantes utilizan una serie de códigos bien establecidos para señalar cuando se está cerca del límite de lo que la persona quiere permitir, y cuando se desea parar. En realidad son relaciones de igualdad con apariencia de desigualdad, y en las que tampoco el rol dominador/sumiso depende del género.

Curiosamente, las prácticas BDSM son consideradas enfermedades en el DSM-IV junto con el fetichismo, el travestismo o el exhibicionismo. Pero más curioso todavía resulta observar como por ejemplo el bondage (prácticas de inmovilización con cuerdas, esposas, uso de antifaces, etc.), está pasando a formar parte del repertorio sexual de nuestros tiempos, y por ejemplo en Física o química forma parte de más de un numerito adolescente.

Lluís ha dit...

En les imatges apareixen nois físicament atractius, però no crec que es refereixi que ells ara són homes objecte, sinó que realment estan canviant la forma de ser i veure la sexualitat com una cosa romàntica, dolça.. És un gran pas perquè sempre s' ha dit que l' home és irrespetuòs en molts casos amb la dona i preferisc que tinguen aquest caràcter de passius (perquè realment ells creuen que han de ser així en la seua relació i s' ha de respectar i no veure'l com una actitud inadequada) que tinguen un caràcter masoquista perque jo també opine que aquesta manera de comportar-se i practicar el sexe és una enfermetat.
Espere que a poc a poc la mentalitat d' alguns canvie...

La profe ha dit...

Hola Lluís,
és molt bonic això que dius dels hòmens, romàntics, dolços i passius, i també deixant de ser irrespectuosos amb les dones. I mirant dins d'ells i buscant el plaer en el seu cos, no en les normes de la masculinitat tradicional!!

Pel que fa al masoquisme, és només un joc, que si es juga bé, pot resultar molt plaent. El problema és que s'ha desvirtuat la paraula, ha passat al vocabulari general, i s'associa a malaltia.

El tema és qui decideix què és o què no és malaltia!! La psiquiatria va canviant, amb els temps. Les dones sexuals eren malaltes. Els hòmens infidels eren malalts. Les persones homosexuals eren malaltes... perquè en algun moment, una sèrie de senyors, una mica conservadores, ho van decidir així.

Rocio ha dit...

Aquestes dues imatges ens mostres els tipus de rols que existeixen avui dia en la nostra societat, però al revés. De normal és la dona la que sol ixir en els anuncis d'una forma més o menys eròtica per provocar als homes, però en aquest cas s'aprecien dues fotos en les quals s'han fotografiat als xics prou atractius.

L'anunci va dirigit a publicitar una campanya de sabates per a dones, per això utilitza un estereotip d'home, que de normal sol agradar a tothom, per anunciar les sabates, però és lògic que nosaltres (les dones) ens fixem primer en el que més ens destaca, és a dir, en els xics, per la qual cosa estaríem actuant igual que els homes, quan en alguns anuncis trobem a xiques amb poses o amb roba eròtica per cridar l'atenció d'aquests.

De totes formes el que yo crec és que no és un problema de rols si no de les persones que els creen...

Rosa Sanchis ha dit...

Hola alumnes, ací hi ha una xicoteta llista que podria servir per a valorar des del punt de vista dels rols, els anuncis:

• la inducción a la competitividad entre varones
• la inducción a controlar en la relación de pareja
• la invitación a la temeridad
• la naturalización de la agresividad masculina
• la naturalización de la sumisión de las mujeres
• la naturalización de las tareas de cuidado de las mujeres
• la falta de implicación en las tareas en los varones
• la problematización de la diversidad a través de la presentación del cuerpo como espacio de imperfecciones
• la paternidad irresponsable
• la eterna juventud como modelo,
• etc.

Rosa Sanchis ha dit...

Anote un text del Grupo Ardeit “Publicidad y estereotipos para jóvenes” que em sembla molt interessant, i un concepte: CONSUMISME CONSPICU.

"Los motivos por los que un consumidor opta por una determinada marca son muchos. Entre ellos: marcar su estatus social real o pretendido (coches, joyas, ropa, colonias o tecnología de lujo), identificarse plenamente con un grupo de edad (así opera Nike con los jóvenes) o satisfacer necesidades premeditadamente insatisfechas (cualquier marca asociada con la virilidad o la sexualidad). Nos detenemos un instante en un concepto: consumismo conspicuo. Los publicistas suelen aprovecharse de la necesidad emulatoria de los receptores de sus anuncios. Esto quiere decir que no es necesario que el receptor del anuncio sea, objetivamente, como su protagonista: basta con que desee emularlo."

Subratlle "satisfacer necesidades premeditadamente insatisfechas". Potser hi haja dones que vulguen tindre joguets en lloc d'hòmens. Però jo crec que la majoria volem hòmens amb els quals es puga jugar, simplement, sense haver de fer sempre nosaltres de Barbi i ells de Madelman.

Rocío ha dit...

l'ironia de les Barbies i dels Madelmans m'ha semblat molt apropiat en aquest cas degut a que moltes vegades les dones per ser dones tenen que fer aquelles coses que estan "predestinades socialement" a la dona i per als homes el mateix, per això pense que la generació de hui en dia deuria canviar la seua forma de pensar i possar en pràctica les noves idees per canviar una societat que poc a poc, personalment, es més masclista.

Nerea ha dit...

En les dues fotografies es tracta el mateix tema, en les dos es possa un home, al que hui en dia podriem cridar el tipus d'home que "tota dona" voldria per a ella, un home musculos, bonic i amb un atractiu que fa que les dones, que es a qui va dirigit principalment l'anunci, es fixen en ell i seguidament en les sabates.
En la meua opinió no estic d'acord amb l'anunci perque tot el mon siga el tipus de model ara mateix que hi ha a la nostra societat o una altra o no el siga, te dret a participar, pero si que es deberes que crida mes l'atenció i si jo estiguera en el lloc de la persona que ha fet l'anunci també possaría a un home o una dona bonica.
Aleshores pensé que el principal problema esta en l'educació que han rebut els nostres iaios i pares i ara mateix nosaltres, aleshores si volem que els nostres fills tinguen una ment mes oberta deuriem de començar a introduïr canvis tant a la societat com a l'educació per a que quan pasen uns anys no hi hagen "problemes" d'aquest tipus i que no hi hagen models de dona ni d'home.

Isa C. ha dit...

Aquestes fotos són molt semblants entre sí. Ambdues mostren xics físicament atractius protagonitzant un anunci dirigit a les dones. És evident perquè fan això: una dona es va fixar molt abans (normalment) en un home que en una altra dona i, aleshores, l'empresa utilitza aquesta estratègia. Quan la dona ja s'haja fixat en el xic, acabara fixant-se en les sabates i, a més, relacionarà les sabates amb allò que refleza l'anunci: un home atractiu sotmés a la dona que porta les sabates com si fóra un joguet, ja que, li està besant el peu. No és més que un altre anunci bassat en els rols de la nostra societat, encara que, en aquest anunci home i dona es canvien els paper, tal volta per "fer veure" a la dona que pot canviar la situació en la que viu però com? Comprant-se unes noves sabates?

17 de novembre de 2009 0:55